Το 2024 ήταν μια καλή χρονιά για το είδος των metroidvania, με κυκλοφορίες όπως το Prince Of Persia: The Lost Crown και το Nine Souls. Στo τέλος του έτους, ένας πρωτοεμφανιζόμενος developer ονόματι Dark Pigeon Games, επιχειρεί την τύχη του με το Awaken με αμφιλεγόμενο αποτέλεσμα.
Το παιχνίδι ακολουθεί την ιστορία της Tania, ενός ανδροειδούς με αποστολή την εξερεύνηση των μυστηριώδων νησιών Horace. Ο δημιουργός και μέντορας της Δρ. Herveus στέλνει την Tania εκεί για να εντοπίσει μια αγνοουμένη ερευνητική ομάδα. Το έργο των ερευνητών εστίαζε στην μελέτη μιας νέας, όσο και παράξενης, πηγής ενέργειας που ονόμασαν Karpas και προκαλεί μεταλλάξεις στο οικοσύστημα των νησιών.
Είναι μια απλοϊκή ιστορία εξερεύνησης που εστιάζει στην αντίληψη και στους προβληματισμούς της Tania. Περνά εντελώς απαρατήρητη και σίγουρα δεν είναι κάτι που θα θυμάστε για καιρό, ιδιαίτερα αν συνυπολογίσουμε την σχεδόν ολοκληρωτική έλλειψη των voice overs και του κακού localization που έγινε στους διαλόγους. Ωστόσο, εδώ μπορούμε να δώσουμε ένα ελαφρυντικό, καθώς η Dark Pigeon Games είναι ένας μικρός developer που εδρεύει στην Κίνα, που δεν έχει ούτε το δυναμικό ούτε τους πόρους για μια δυναμική παραγωγή.
Αναγκαστικά η βαρύτητα έπεσε στο gameplay και εδώ το Awaken τα καταφέρνει εμφανώς καλύτερο. Θα λέγαμε ότι η πλάστιγγα γέρνει περισσότερο προς την μάχη, με ένα αρκετά βασικό σύστημα χειρισμού που διαθέτει όμως κάποια ευελιξία για να μην γίνεται μονότονο. H Tania διαθέτει ένα βιονικό σπαθί με το οποίο εκτελεί βασικές επιθέσεις και ένα ακόμα που κάνει πιο βαριά ζημία και χρησιμοποιείται κυρίως σε συνδυασμούς επιθέσεων. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού αποκτούνται και διαφορετικά όπλα όπως π.χ. δρεπάνια τα οποία έχουν διαφορετικές passive ικανότητες, όπως life steal και μεγαλύτερες απολαβές σε Karpas. Ανά πάσα στιγμή, διαθέτετε φίλτρα υγείας τα οποία ανανεώνονται μόνο στο επόμενο save point ή με ένα collectable το οποίο βρίσκετε πολύ αραιά.
Το παιχνίδι έχει αρκετά ενδιαφέροντα boss fights, με spites που καταλαμβάνουν μεγάλο κομμάτι της οθόνης και patterns τα οποία πρέπει να μάθετε προκειμένου να κάνετε πρόοδο. Τα απλά encounters δυστυχώς δεν προσφέρουν ιδιαίτερη πρόκληση – στέκονται ακίνητα στην θέση τους και η ΑΙ τους είναι εξαιρετικά προβλέψιμη. Επίσης και σχεδιαστικά είναι αρκετά αδιάφορα. Κάθε φορά που σκοτώνετε κάποιον εχθρό, συλλέγετε ενέργεια Karpas που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την απόκτηση νέων δεξιοτήτων μέσω ενός αρκετά εκτενούς skill tree που αυξάνει τις ικανότητες της Tania.
Φυσικά το Awaken έχει και μπόλικα platformer κομάτια. Σαν παραδοσιακό metroidvania θα βρείτε σταδιακά ικανότητες όπως π.χ. το double jump, που επιτρέπουν την μετάβαση σε απρόσβατα μέχρι τότε σημεία του χάρτη. Μιλώντας για το map του παιχνιδιού, θα λέγαμε ότι προσφέρει μια αρκετά καλή εμπειρία συνολικά, με δαιδαλώδεις διαδρομές και ξεχωριστές περιοχές που διαφοροποιούνται αρκετά μεταξύ τους. Μετά τις πρώτες ώρες ξεκλειδώνεται και η δυνατότητα του teleport, οπότε μειώνεται αισθητά ο νεκρός χρόνος για την μετακίνηση από την μία περιοχή στην άλλη.
Η παρουσίαση σίγουρα είναι ένα από τα πιο δυνατά σημεία του παιχνιδιού. Τα περιβάλλοντα στο παρασκήνιο είναι εξαιρετικά και θυμίζουν αρκετά τα αντίστοιχα της σειράς Ori. Κάθε τοποθεσία είναι διανθισμένη με ατμοσφαιρικές λεπτομέρειες σε σωστή κλίμακα. Η ζωηρή χρωματική παλέτα και τα κινούμενα φόντα βοηθούν επίσης στην δημιουργία ενός ταιριαστού περιβάλλοντος. Αρκετά καλό είναι και το animation, τόσο της Tania όσο και τον τεράτων. Το μόνο μειονέκτημα είναι ότι η καλλιτεχνική διεύθυνση δεν προσφέρει κάτι ξεχωριστό – επίσης είναι ιδιαίτερα φτωχά τα μενού και το HUD του τίτλου.
Απογοητευτική είναι δυστυχώς η απόδοση στον ηχητικό τομέα. Ελάχιστα ηχητικά εφέ και άτονα μουσικά θέματα ντύνουν την δράση – μικρές σε διάρκεια μελωδίες που επαναλαμβάνονται και κουράζουν πολύ σύντομα.
Το AWAKEN: Astral Blade θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένας τίτλος που προσφέρει ανάμεικτα αποτελέσματα. Η μάχη και τα όμορφα περιβάλλοντα ίσως να καταφέρουν να κρατήσουν το ενδιαφέρον μέχρι τέλους για τους πραγματικούς φίλους των metroidvania. Δυστυχώς μια σωρεία στοιχείων προσδίδουν την απειρία του πρωτοεμφανιζόμενου στούντιο. Η βαρετή ιστορία και ο γενικός ανέμπνευστος χαρακτήρας δεν έχουν να προσφέρουν κάτι ιδιαίτερο στο είδος.
Ανάπτυξη: Dark Pigeon Games Έκδοση: Meridiem Games
The Good
- Διασκεδαστική μάχη
- Καλό Animation
- Πολύ καλά γραφικά
The Bad
- Αδιάφορη ιστορία
- Generic design
- Φτωχή μουσική επένδυση