Το επιτραπέζιο παιχνίδι Dungeons & Dragons (D&D), που ξεκίνησε πριν από 50 χρόνια, έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία, ξεπερνώντας τη στερεοτυπική σύνδεσή του με την «κουλτούρα των nerds» και κατακτώντας το mainstream. Η δημοτικότητά του ενισχύθηκε από τη σειρά του Netflix Stranger Things και το βιντεοπαιχνίδι Baldur’s Gate 3.
Η εταιρεία Wizards of the Coast, που εκδίδει το παιχνίδι, έχει δει τα ετήσια έσοδά της να αυξάνονται από 761 εκατομμύρια δολάρια το 2019 σε 1,17 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024. Περίπου 85 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν παίξει D&D από την κυκλοφορία του το 1974, αριθμός ίσος με τον πληθυσμό της Γερμανίας. Σύμφωνα με τη Jess Lanzillo, υπεύθυνη σχεδιασμού του παιχνιδιού, αυτή η επιτυχία θα φαινόταν απίστευτη λίγα χρόνια πριν.
Η δημοτικότητα του παιχνιδιού έχει ευνοήσει και μικρές επιχειρήσεις. Το κατάστημα The Last Place on Earth στο Μπρούκλιν κέρδισε σχεδόν 110.000 δολάρια το 2024 από βραδιές D&D, με το 50% των εσόδων του να προέρχονται από το παιχνίδι. Ο ιδιοκτήτης Whitney Wolfe αναφέρει ότι το D&D ουσιαστικά «έσωσε» την επιχείρησή του, η οποία δυσκολεύτηκε λόγω της πανδημίας.
Παράλληλα, το Dungeons & Dragons έχει τροφοδοτήσει μια ολόκληρη βιομηχανία streaming εκπομπών και podcasts, όπως το Critical Role, το οποίο συγκέντρωσε πάνω από 11 εκατομμύρια δολάρια στο Kickstarter για να δημιουργήσει την τηλεοπτική σειρά The Legend of Vox Machina, που μπαίνει στην τέταρτη σεζόν της στο Amazon Prime. Επίσης, η εκπομπή Dimension 20 γέμισε το Madison Square Garden, με μέση τιμή εισιτηρίου τα 119 δολάρια.
Η επιτυχία του D&D ενισχύεται από τη δημιουργία νέας πνευματικής ιδιοκτησίας εκτός του περιβάλλοντος της Wizards of the Coast, όπως επισημαίνει η καθηγήτρια Emily Friedman. Το παιχνίδι συνεχίζει να επεκτείνεται ως ένα παγκόσμιο φαινόμενο.