Ο Denzel Washington ανακοίνωσε ότι θα αποσυρθεί από την υποκριτική μόλις ολοκληρώσει τα προγραμματισμένα του projects, όπως δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του. Ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός είναι αυτή τη στιγμή σε περιοδεία προώθησης της ταινίας Gladiator II, η οποία κυκλοφορεί στις κινηματογραφικές αίθουσες αυτόν τον μήνα. Όπως δήλωσε στην αυστραλιανή εκπομπή TODAY, η ενασχόλησή του με τη δουλειά του περιορίζεται πλέον σε συνεργασίες με τους καλύτερους σκηνοθέτες.
«Δεν ξέρω πόσες ταινίες θα κάνω, πιθανόν όχι πολλές. Θέλω να κάνω πράγματα που δεν έχω ξανακάνει», ανέφερε χαρακτηριστικά. Στα σχέδιά του περιλαμβάνονται η δεύτερη εμφάνισή του στο θέατρο στο ρόλο του Οθέλλου του Σαίξπηρ, τον οποίο είχε ερμηνεύσει για πρώτη φορά όταν ήταν 22 ετών, και στη συνέχεια η κινηματογραφική απόδοση του ρόλου για τρίτη φορά. Επίσης, θα υποδυθεί τον χαρακτήρα του Αννίβα και του Βασιλιά Λιρ σε μελλοντικά projects, ενώ θα συμμετέχει και στην τρίτη ταινίαBlack Panther, η οποία, ωστόσο, δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα.
Ο Denzel Washington δήλωσε ότι μετά από αυτές τις δουλειές θα αποσυρθεί από τον κινηματογράφο. Ο ίδιος είναι ένας από τους πιο καταξιωμένους και σεβαστούς ηθοποιούς του Χόλιγουντ, με καριέρα που εκτείνεται σε πάνω από τέσσερις δεκαετίες. Από την αρχή της καριέρας του τη δεκαετία του 1980, εντυπωσίασε με τις ερμηνείες του σε ταινίες όπως Glory (1989), για την οποία κέρδισε το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου, και Training Day (2001), όπου κέρδισε το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου. Εκτός από τις εξαιρετικές κινηματογραφικές του ερμηνείες, ο Washington έχει επίσης ξεχωρίσει για τη δουλειά του στο θέατρο, με τη συμμετοχή του σε έργα όπως το Fences, για το οποίο κέρδισε αρκετές διακρίσεις. Η ικανότητά του να υποδύεται διάφορους και περίπλοκους χαρακτήρες, από στρατηγούς μέχρι εγκληματίες, τον έχει καθιερώσει ως έναν από τους πιο ταλαντούχους και αναγνωρισμένους ηθοποιούς της γενιάς του. Εκτός από τη συμμετοχή του σε σημαντικές ταινίες, έχει δείξει και τη σκηνοθετική του ικανότητα με έργα όπως το Antwone Fisher (2002), εδραιώνοντας την καλλιτεχνική του παρουσία σε πολλαπλές πτυχές του θεάματος.