Σκάνδαλο στη Μονή Αββακούμ: Σε αναμμένα κάρβουνα η Ιεραρχία
Σε αναμμένα κάρβουνα κάθεται το σύνολο της ιεραρχίας της Εκκλησίας, ύστερα από το σκάνδαλο που ξέσπασε στη Μονή Οσίου Αββακούμ, στο Φρερικούδι, με τη διαφαινόμενη διασπάθιση εισφορών των πιστών και με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ να κάνουν φτερά.
Την ίδια ώρα, το κλίμα επιβάρυνε η μαρτυρούμενη παρεμβολή στο όλο σκηνικό κολάσιμων εκκλησιαστικώς σαρκικών πράξεων, για τις οποίες δύο μοναχοί οδηγούνται σε καθαίρεση.
Σε πιο δυσμενή θέση βρίσκεται οΜητροπολίτης Ταμασού Ησαΐας, όχι μόνο επειδή αντιμετωπίζει τους ισχυρισμούς των δύο μοναχών (τους οποίους έθεσε σε αργία) ότι του έδιναν χρήματα σε σακούλες, παραπέμποντας σε ξέπλυμα, αλλά και από το γεγονός ότι ως οικείος Επίσκοπος δεν επέβλεψε την επαρχία του, ώστε να μην φτάσουν τα πράγματα εδώ που έφτασαν. Εξάλλου, έχει να αντιμετωπίσει και την κριτική ότι ήταν δική του επιλογή ο ηγούμενος της Μονής Οσίου Αβακκούμ, ενώ κάποιοι θεωρούν δεδομένο ότι γνώριζε, όχι μόνο πράγματα αλλά και καταστάσεις και δεν ενήργησε.
Σημειώνεται, ότι ο Μητροπολίτης Ταμασού προχώρησε σε καταγγελία και κατάθεση ενώπιον της Αστυνομίας, κατόπιν οδηγιών της Ιεράς Συνόδου και όχι με δική του πρωτοβουλία.
Όσον αφορά τα υπό διερεύνηση ποινικά αδικήματα, αντικειμενικά δεν θα διερευνηθούν μόνο οι καταγγελίες του ιδίου κατά των δύο μοναχών αλλά παράλληλα θα ελεγχθούν και οι καταγγελίες των δύο εις βάρος του. Βεβαίως, ο Ταμασού Ησαΐας έχει ως δεδομένο τον εντοπισμό του χρηματοκιβωτίου με €800.000, τις οποίες φέρονται να φύλαξαν μοναχοί, οι οποίοι προφανώς θα κληθούν να απαντήσουν γιατί δεν τις κατέθεσαν σε κάποιο τραπεζικό ίδρυμα αν στόχος ήταν να χρησιμοποιηθούν για την ανέγερση μοναστηριού, του οποίου το κόστος εκτιμήθηκε στις €300.000.
Όσον αφορά τον ισχυρισμό ότι παραδόθηκαν στον Μητροπολίτη χρήματα (έγινε λόγος για €450.000, τις οποίες υπάρχουν εικασίες ότι χρησιμοποίησε προεκλογικά), αν δεν υπάρχουν ντοκουμέντα, κάποιος θα πρέπει να εξηγήσει λογικά, γιατί ο κ. Ησαΐας έκανε την πράξη στη Μητρόπολη, όπου δεν θα τον έβλεπε κανένας και θα την έκανε σ’ ένα χώρο στάθμευσης ή σε οποιοδήποτε άλλο ανοικτό χώρο.
Σημειώνεται, πως ανάμεσα στα ποινικά αδικήματα, τα οποία ενδέχεται να διερευνηθούν είναι και η, κατά κάποιον τρόπο, απόσπαση χρημάτων με ψευδείς παραστάσεις, και συγκεκριμέναη χρήση μύρου, το οποίο οι δύο μοναχοί φέρονται, σύμφωνα με καταγγελία του Μητροπολίτη, να τοποθετούσαν στο σταυρό της Μονής, με αποτέλεσμα να ρέει όταν προσκυνούσαν πιστοί, κάτι το οποίο παρουσιαζόταν εμμέσως ως θαύμα. Αυτό προσέλκυε όλο και περισσότερους πιστούς αυξάνοντας τις εισφορές, για κάτι το οποίο ήταν στημένο και εξαπατούσε τους πιστούς.
Ανάμεσα στα ποινικά αδικήματα τα οποία δυνατόν να εξεταστούν περιλαμβάνεται και ξυλοδαρμός και μάλιστα υπάρχουν χειροπιαστά ντοκουμέντα.
Σημειώνεται, πως όλα αυτά δεν θα λάμβαναν τις διαστάσεις που προσέλαβαν τώρα, αν η Ιερά Σύνοδος καθαιρούσε με συνοπτικές διαδικασίες τους δύο μοναχούς της Μονής Οσίου Αββακούμ, κάτι το οποίο μπορούσε κάλλιστα να πράξει, αν προσέρχονταν ενώπιον της κατά την τελευταία συνεδρία του Σώματος ή αν τους καταδίκαζε ερήμην, όταν ουσιαστικά την έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσια, μη εμφανιζόμενοι ενώπιόν της.
Η τάση προς καθαίρεση, ήταν ξεκάθαρη ύστερα από την κατάθεση του σχετικού φακέλου από τον Μητρόπολίτη Ησαΐα. Από το περιεχόμενό του, πείστηκαν και οι πλέον δύσπιστοι ότι οι πράξεις των δύο μεταφράζονταν σε καραμπινάτη καθαίρεση. Ωστόσο, οι επιστολές των δύο, το αίτημα τους να ακουστούν και οι κατηγορίες κατά του Μητροπολίτη Ταμασού, οδήγησαν σε αλλαγή ρότας και σε απόφαση για παραπομπή σε εξαμελές Εκκλησιαστικό Δικαστήριο.
Βασικός στην εξέλιξη αυτή, ήταν ο ρόλος του Αρχιεπισκόπου Γεωργίου, ο οποίος θεωρεί, πως μεσοβέζικες λύσεις, κενά και ερωτηματικά, δεν χωρούν στην παρούσα υπόθεση, αν η Εκκλησία θέλει να κοιτάζει ξανά τους πιστούς στα μάτια.